EA-Match maakt het verschil
EA-Match biedt de school/organisatie het innovatieve platform voor huidige en toekomstige ontwikkelingen.
EA-Match versterkt integraal de regierol van elke docent, waardoor de positieve invloed van de begeleiding op de leercurve van de leerling zichtbaar wordt.
x
Match iT & Bureau voor Educatie en Arbeid werken samen. Op basis van deze gedeelde kennis en kwaliteiten is EA-Match ontwikkeld.
x
Bureau voor Educatie en Arbeid
β¦is al bijna 30 jaar specialist op het gebied van beroepspraktijkvorming, leren en werken en competentiegericht onderwijs. EA-Match is gebaseerd op expertise en een schat aan ervaringen op veel niveaus: PrO, VMBO, Entree, NT 2, VSO, Maatwerk Projecten en MBO.
EA-Match
EA-Match is een softwarepakket dat wordt ingezet als LeerlingBegeleidingSysteem binnen verschillende onderwijstypen die zich richten op specifieke doelgroepen, zoals praktijkscholen, VSO, Entree, NT2 en leerlingen met tijdelijk verblijf in geslotenheid. De focus ligt op het begeleiden van leerlingen in hun Kennis, Vaardigheden en Attitudes (KVA), met als doel hun schooltijd effectief te benutten voor arbeidstoeleiding of diplomering en hun zelfstandigheid te vergroten.
Er is een verschil tussen een LeerlingAdministratieSysteem (LAS) en een LeerlingBegeleidingSysteem (LBS). Een LAS wordt gebruikt voor administratieve doeleinden zoals bekostiging, terwijl een LBS gericht is op het monitoren en vastleggen van de leerlingenbegeleiding en onderwijsvoortgang. Deze twee systemen kunnen in de dagelijkse praktijk door verschillende pakketten worden ingevuld.
EA-Match richt zich op het vastleggen en borgen van de begeleiding van leerlingen, waarbij aspecten zoals het ontwikkelingsperspectief (OPP), absentieregistratie, zorgregistratie, voortgang op leerlijnen en interne en externe stages worden bijgehouden. Het systeem biedt een schooleigen invulling om te voldoen aan de specifieke behoeften van de school.
Het gebruik van gegevensanalyse kan leiden tot een institutionele aanpak. De sterke punten van elke school kunnen worden benut om de diversiteit tussen scholen te versterken en collega-scholen te ondersteunen.